Traingineers
Bij Big Orange staat geluid centraal in elke experience. In de Traingineers XR app gebruikten we sound design, AI voice en muziek om een meeslepende digitale wereld te creëren.
De Traingineers XR app, ontwikkeld voor Meta, is een mixed-reality spel dat tieners op een leuke en interactieve manier natuurkunde bijbrengt. Spelers kunnen een virtueel spoorwegsysteem bouwen en beheren in hun echte omgeving, waarbij de fysieke ruimtes worden gecombineerd met digitale elementen. Het spel is beschikbaar op Meta Quest 2, 3 en Pro, en moedigt gebruikers aan om complexe treinnetwerken te ontwerpen terwijl ze tegelijkertijd natuurkundige concepten leren.
De uitdaging
Onze uitdaging was om geluid te creëren voor Traingineers dat paste bij de indrukwekkende visuals van het spel. Omdat spelers interactie hebben met zowel digitale als fysieke ruimtes, moest het geluid deze twee omgevingen naadloos met elkaar verbinden. Het was onze taak om de virtuele treinen en landschappen zo te laten klinken alsof ze zich daadwerkelijk in de omgeving van de speler bevonden, of dat nu op de vloer of het aanrecht was.
We hebben ons gericht op het creëren van realistische geluiden die zich aanpasten aan de omgeving van de speler, waardoor het spel natuurlijker aanvoelde. Ook hebben we AI gebruikt om een stem te creëren die spelers door het spel leidt, waardoor het makkelijk en leuk is om te volgen. Tot slot componeerden we muziek die meebeweegt met de gameplay, die spanning toevoegt zonder af te leiden van de leerervaring.
Het resultaat
Door gebruik te maken van een combinatie van technologie en sound design, hebben we een audio-ervaring gecreëerd die perfect past bij de wereld van Traingineers. Het sound design zorgt ervoor dat de virtuele treinen echt aanvoelen, van het gezoem van de motoren tot het geluid van de wielen op de rails. De AI-stem begeleidt de spelers door het spel en helpt hen om de natuurkundige uitdagingen makkelijker te begrijpen. En de muziek die we componeerden voegt spanning toe en verandert mee met de gameplay om aan te sluiten bij de voortgang van de speler.
Uiteindelijk werken het geluid, de stem en de muziek samen om Traingineers nog meeslepender en immersiever te maken. Spelers bouwen niet alleen hun treinimperium - ze kunnen het ook horen en voelen.